راهنمايي و رانندگي آران و بيدگل، مصوبه شوراي ترافيك را اجرا نمي كند!

نوش
آباد - شهروندان نوش آبادي اظهار داشتند: به دنبال اعتراض مردمي شوراي
ترافيك شهرستان آران و بيدگل، تردد كاميون و خودروهاي سنگين در اين مسير
را ممنوع اعلام كردند اما پليس راهنمايي و رانندگي اين مصوبه را اجرا نمي
كند.
به
گزارش ايرنا، بعد از آنكه مديران شهري كاشان، براي حفظ امنيت شهروندان و
زيرساخت هاي شهري، ورود كاميون و تريلرها را به محدوده اين شهر ممنوع
كردند، رانندگان مسيري را انتخاب كردند كه به جاي آزاد راه اميركبير، از
آران و بيدگل وارد محدوده مسكوني نوش آباد، علي آباد، محمدآباد و سفيد شهر
مي شد.
يكي از شهروندان
نوش آبادي گفت: با وجود آنكه طبق قانون، ورود كاميون و تريلر به محدوده
شهرها ممنوع است اما راهنمايي و رانندگي آران و بيدگل در اين رابطه هيچ
اقدامي نمي كند.
'محمد
موسوي'، افزود: تردد كاميونها در اين مسير باريك نه تنها جان شهروندان بلكه
خودروهايي كه در اين مسير عبور مي كنند را با خطر روبرو كرده است.
به
گفته وي، با وجود آنكه آزاد راه اميركبير مسيري ايمن براي اينگونه وسايل
نقليه است و كمتر از 10 كيلومتر فاصله آنست اما كاميونداران، بي توجه به
قوانين راهنمايي و رانندگي و براي فرار از عوارض، جان شهروندان را تهديد مي
كنند.
يكي از شهروندان
سفيد شهر نيز گفت: توسعه حمل و نقل يكي از شاخص هاي شكوفايي اقتصادي است
اما بايد هزينه آنرا براي شهر و شهروندان در نظر گرفت.
'محمدتقي
سلماني' افزود: تردد كاميونها و تريلرها از حريم شهري،خطر آفرين است و
مسوولان مربوط بايد كمربنديها و جاده هايي عريض را احداث كنند كه خطر ي
متوجه شهروندان و زير ساخت هاي شهري نكند.
به
گفته وي، تريلرها در خيابانها و جاده هاي كم عرض شهري با همان سرعتي
رانندگي مي كنند كه در اتوبان مي تازند و اين وظيفه پليس راه است كه به
عنوان ناظر قانون، براي خاطيان اعمال قانون كند.
رييس اداره راه و ترابري شهرستان آران و بيدگل نيز از اجرايي نشدن مصوبه شوراي ترافيك با گذشت بيش از سه ماه از تصويب آن انتقاد كرد.
'ناصر
قانع' در شوراي اداري شهرستان آران و بيدگل افزود: بر خلاف پيگيريهاي
متعدد فرمانداري و اداره راه اما پليس راهنمايي و رانندگي تاكنون هيچ
اقدامي نكرده است.
به گفته
وي، با توجه به قرار گرفتن نوش آباد در مسير ارتباط مناطق بخش مركزي به
مركز شهرستان، به منظور كاهش تلفات، اين مسير تابلوگذاري شد اما راهكار
اصلي بايد توسط راهنمايي و رانندگي اجرا شود.
وي
تصريح كرد: احداث هر كيلومتر جاده نيازمند 3 ميليارد و 700 ميليون ريال
هزينه است كه با توجه به كمبود اعتبارات اداره راه و ترابري، تردد كاميونها
ضرري مضاعف را تحميل مي كند.
پيش
از اين، يك عضو شوراي اسلامي شهر نوش آباد پيشتر در گفت وگو با ايرنا،
اجراي مصوبه شوراي ترافيك با موضوع ممنوع شدن تردد كاميونها ي سنگين را
خواستار شده بود.
'محمد
خداداد' گفت: تردد گسترده تريلرها و كاميونها در محدوده شهري نوش آباد، به
جاي استفاده از آزادراه امير كبير، زندگي شهروندان را مختل كرده است.
وي
با اشاره به استمرار بي توجهي مسوولان نسبت به اجراي مصوبه شوراي ترافيك
افزود: به منظور امنيت جان شهروندان و كاهش پيامدهاي ناشي از عبور و مرور
خودروهاي سنگين، شوراي شهر نوش آباد دريافت عوارض از كاميونداران را مصوب
كرده است.
به گفته وي، با
اجراي اين مصوبه، كه به زودي انجام مي شود، هر كاميون براي تردد در محدوده
شهري نوش آباد بايد ده هزار ريال و تريلرها 15 هزار ريال عوارض پرداخت كند.
شهر
نوش آباد از توابع شهرستان آران و بيدگل است كه با توجه به قرار گرفتن
صنايع و كارخانه هاي متعدد در اين شهر و شهر آران و بيدگل، روزانه دهها
كاميون و تريلر در اين مسير تردد مي كنند.
همچنين تلاش خبرنگار ايرنا براي انجام مصاحبه با عوامل راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي بي نتيجه ماند.
توجه: این پایگاه اینترنتی به صورت شخصی اداره می شود.